سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صادرات سنگ

برای صادرات سنگ ساختمانی، فروشنده سنگ بایستی برخی مراحل را طی کند. تا بتواند به صورت قانونی و طبق اصول به صادر کردن سنگ خود بپردازند:

ابتدایی ترین امر برای صادر کردن سنگ های مختلف، دارا بودن یک مرکز تهیه و توزیع سنگ به همراه مجوز های مربوطه می باشد. چنین مراکزی در صورت داشتن مشتریان خارجی، ابتدا باید بسته بندی اصولی را برای صادرات انجام دهند.

در این مرحله سنگ و سرامیک که بین دو طرف توافق شده است. در کشور مقصد و طبق استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. تا برای حمل و نقل و ارسال آماده شوند.

مرحله بعد، فروشنده سنگ باید تمامی مجوز های لازم و مربوط به صادرات را از ارگان ها، نهاد ها و سازمان های مرتبط با صادرات سنگ نما ساختمانی دریافت کرده. تا دیگر مراحل صادرات سنگ ساختمانی بدون برخورد با مشکل انجام شود.

در صورت صدور مجوز، نوبت به حمل و نقل و انتقال سنگ به گمرک می رسد. در گمرک باید اظهار نامه صادراتی و خروجی برای صادر کردن سنگ را دریافت کنید.

پس از پایان تمامی مراحل اداری گمرک، فروشنده باید وسیله نقلیه مورد نظر را برای ارسال سنگ ها به کشور مبدا رزرو و تهیه کند. پیش از خروج سنگ از کشور، فروشنده بایستی مدارک، اسناد و مجوز های لازم برای صادرات سنگ نما ساختمانی را به اتاق بازرگانی بفرستد.

اتاق بازرگانی پس از بررسی فاکتور فروش گواهی مبدا را صادر کرده و اجازه خروج سنگ از کشور را به فروشنده می دهد. در نهایت، سنگ مورد نظر از طریق وسیله نقلیه مورد نظر از کشور خارج و به کشور مبدا صادر می شود.